Byråkrati på british airways

Byråkrati, har precis ringt och tjatat med BA för att boka in mina barn på samma flight som farmor och farfar från Stockholm till London.

Den första gubben jag pratade med ville ha 2 kreditkort ett och betala med och ett som backup? båda var tvungna att va i mitt namn. Tyvärr har jag inte 2 kredit kort i mitt namn. Jag har inte ens ett kredit kort bara ett debit card. Så där gick mitt första försök åt skogen.

Ringde tillbaka 5 min senare och man nummer 2 som jag pratade med ville att farmor och farfar skulle ringa till BA och säga att det var ok för dom att flyga med barnbarnen.

Varför skulle jag köpa flygbiljetter för nästan 4000sek till mina barn enkel resa för att dumpa dom på flygplatsen utan en vuxen att ta hand om dom? Självklart har ju redan F kollat med dom att det är ok. Dom får ju inte kan ju inte flyga ensamma om du inte köper speciella biljetter.

Men skam den som ger sig när jag ringde gång nummer 3 så var det inga problem överhuvudtaget. Biljetterna bokade, betalade med bara ett kredit kort. Jag kommer vara i Sverige hela julen och nyår, och gull ungarna får flyga med farmor och farfar. Så himmla bra och smidigt alltsammans.

Lämna en kommentar